Teplická jarní veteránská soutěž 2012

23.06.2012 09:00

V. ročník soutěže

Letošního roku jsem byl pověřen funkcí ředitele a organizátora Teplické jarní veteránské soutěže. Měl jsem spoustu nápadů kudy vésti účastníky a tak jsem nakonec spojil dvě akce dohromady a byla z toho pěkná soutěž za krásného počasí. Nebyl jsem v tom tak úplně sám, pomáhal mi syn a též kolega z práce (bez nároku na honoráře). Tímto bych i jim poděkoval stejně jako účastníkům, kterých se sjelo nejvíce za dobu pořádání této soutěže. Ale pěkně popořádku.

Sraz jsem stanovil na devátou hodinu ranní u obchodního centra vedle McDonaldu, (předpokládal jsem, že všichni budou vědět, kde se nachází). Na parkovišti se nás tak sešlo šestnáct automobilů a jeden motocykl (Velorex). Po půl desáté jsme se rozjeli společně za nádraží, kde jsme rozdali startovní čísla, itinerář trasy závodu  a soutěžní úkoly s tím, že hned na začátku byl první úkol.

Trasa vedla z Teplic do Krupky, kde byl další úkol, přes Chlumec tady též na hlavní silnici přes Varvažov do Chvojna (bylo jich několik). V Lipové byl také  úkol, kde si soutěžící sami museli vyhledat a opsat podle otázek úkoly. Něco jiného je ale čekalo dále po cestě, kde na ně v Povrlech u koupaliště čekal kolega a měli uhodnout značky automobilů.

Protože soutěž měla podtitul „Pozor na mořskou  pannu a nemoc“ a u nás moře nemáme, tak jsme      na přívozu v Neštědicích přeplavali Labe a sledovali řeku, jestli JI neuvidíme (tu mořskou pannu samozřejmě). Hned za přívozem byl další úkol. Syn si zapůjčil od  SDH  Krupka  ruční stříkačku a soutěžící vodním proudem stříkali na kuželky. Odtud už se odjelo přímo do skanzenu na nádraží v Zubrnicích, kde na soutěžící čekaly poslední úkoly a prohlídka železničního muzea od Zubrnické muzeální železnice (ZMŽ). Jako letošní novinka se v cíli podával veteránský guláš s chlebem. Do Zubrnic mohli přijet představit svůj automobil i majitelé veteránů, kteří se přímo neúčastnili soutěže a tak nás  v jednu  chvíli bylo něco přes dvacet pět vozů. I těm patří dík.

Mezi tím se mohli svésti účastníci historickým vlakem do Velkého Března a zpět  a já jsem spočítal výsledky a vyhlásili jsme vítěze na prvních pěti místech.

Po ukončení soutěže jsme ještě zavítali oslavit první místo do Dubí na zahradu a pogrilovat nabité dojmy, buřty a sdělit si nové zážitky ze soutěže.

Všem zúčastněným děkuji, že přijeli a zase příště nashledanou.    

 

Výsledková listina:    1. místo    Karel Našinec
                               2. místo    Karel Starý            
                               3. místo    Lukáš Mládek
                               4. místo    Ota Mládek
                               5. místo    Luděk Čečrle

autor: Petr Mládek