Jarní teplická soutěž 2010

19.06.2010 10:00

 

V sobotu 19. 6. 2010 se konal již třetí ročník naší Teplické jarní soutěže. Počasí nám připomínalo sice podzim, ale alespoň nepršelo. Sraz byl v 10:00 na náměstí ve Mstišově, přesněji u Slámových ve dvoře. Jako první se dostavil, nepočítáme-li domácí, náš zahraniční host pan Tobias. Patří mu náš obdiv a úcta, že přes jazykový handicap s námi zůstal až do konce. Sjelo se nám letos 11 posádek, které ani studený vítr neodradil od možnosti si vyjet se svými miláčky.

Navraťme se nyní ve vzpomínkách do samotného soutěžního dne.

Startujeme s 30 min. zpožděním, čekalo se na Petra se Spartakem. Kája Sláma jede poslední a funguje jako uzavírací vozidlo. Já s Laďkou jedeme zkratkou na Cínovec a připravujeme ukončení první etapy s praktickým úkolem a malým testem historických znalostí. K našemu překvapení se nám sjela jen polovina posádek. SMS od Slámových: Petr opravuje. Čekáme. Po delší odmlce: Petr vzdává pro poruchu brzd. Ostatní, co mu pomáhali, pokračují dále a přijíždějí asi o 40 min. opožděni. My ostatní čekáme, někteří využívají chvíle na občerstvení a zakoupení teplých nápojů na nedaleké benzinové pumpě. Nakonec si testu i praktického úkolu poznání předmětů po hmatu užijí všichni a můžeme startovat do další etapy.

Cesta vede přes Německo a soutěží v ní jen spolucestující. Protože někteří účastníci jedou sami, je nutno si spolujezdce půjčovat. Ještě štěstí, že pan Starý s sebou měl tři děti, bylo kde brát. Úkol spolujezdců je na první pohled jednoduchý, dostali několik fotografií objektů, kolem kterých v Německu pojedou a mají určit, ve které vesnici se nacházejí. Samozřejmě pro zpestření úkolu jsou objekty foceny z netypických úhlů pohledu, ba i několik fotek vůbec není z Německa. Cestu přes Německo ukončujeme na Moldavě, odkud soutěžící opět sami podle itineráře pokračují do cíle v Dubí na nádraží. Ještě tajná otázka kolik železničních přejezdů jste přejeli, malý slalom, a už jen sčítání bodů, rozdělání táboráku, rozžhavení grilu a může se vyhlásit vítěz.

V letošním roce zvítězil Petr Čáp s 35 body, následoval Karel Sláma s 33 body a třetí skončil Daniel Slapnička s 32 body. Klubovou soutěž O pohár vévody Karla vyhrál a příštím ředitelem soutěže se stal Karel Sláma, kterému zdatně šlapal na paty Ota Mládek. Drobné dárky, rozdávání diplomů a poděkování našim manželkám, coby největším a jediným sponzorům, ukončilo naší letošní soutěž a mohlo se posedět s přáteli u ohně, vymýšlet letní výlety a poklábosit o tom co nás všechny spojuje, no přece o starých autech.